Interactive learning media: javanese children songs for third-grade students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Anwar, H., Ananda, R., & Rifa’i, M. (2024). Pengembangan Bahan Ajar Pendidikan Agama Islam Berbasis Multiliterasi di Sekolah Menengah Pertama Islam Terpadu Sahabat Al-Quran Binjai. Ideguru: Jurnal Karya Ilmiah Guru, 9(2), 862–870. https://doi.org/10.51169/ideguru.v9i2.962
Didik Prawira Putra, I. P., Manu Okta Priantini, D. A. M., & Astra Winaya, I. M. (2021). Pengembangan V. Jurnal Ilmiah Pendidikan Citra Bakti, 8(2), 325–338. https://doi.org/10.38048/jipcb.v8i2.344
Dora, A., & Idris, M. (2019). Pengembangan Media Pembelajaran Audio Visual pada Materi Sejarah Penyebaran Islam di Kecamatan Sirah Pulau Padang. Kalpataru: Jurnal Sejarah Dan Pembelajaran Sejarah, 5(1), 45–53. https://doi.org/10.31851/kalpataru.v5i1.2941
Fauziah, L. (2020). Impelementasi metode Learning Start With a Question pada Pembelajaran AKidah Akhlak. INSANIA: Jurnal Pemikiran Alternatif Kependidikan , 25(2), 240–269. https://doi.org/10.24090/insania.v25i2.4199
Halisa, H. N., Abbas, E. W., & Syaharuddin. (2024). Implementation of Teaching Modules in History Learning In the Era of Independent Curriculum in Class X SMA Negeri 2 Banjarmasin. Santhet: Jurnal Sejarah, Pendidikan Dan Humaniora, 8(1), 820–827. https://doi.org/10.36526/js.v3i2.3743
Hardiyan, R. C., Aesijah, S., & Suharto. (2019). Pembelajaran Lagu Dolanan Untuk menanamkan Nilai Karakter Pada Siswa SD Negeri Sekaran 01. JURNAL SENI MUSIK, 8(2), 105–115. http://journal.unnes.ac.id/sju/index.php/jsm
Ilham, D. (2019). Menggagas Pendidikan Nilai dalam Sistem Pendidikan Nasional. Didaktika: Jurnal Kependidikan, 8(3), 109–122. https://jurnaldidaktika.org
Ismiyanti, Y., & Afandi, M. (2022). Pendampingan Guru Sekolah Dasar dalam Pembuatan Media Pembelajaran Berbasis Kearifan Lokal. JMM (Jurnal Masyarakat Mandiri), 6(1), 533–543. https://doi.org/10.31764/jmm.v6i1.6462
Ismiyanti, Y., Mayasari, N., Wuri, S., & Nugraheni, K. (2024). Development of problem based e-comic on the theme of domestic politics on student learning achievement. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, XI(1), 128–141. https://doi.org/10.30659/pendas
Izzaturahma, E., Putu, L., Mahadewi, P., & Simamora, A. H. (2021). Pengembangan Media Pembelajaran Video Animasi Berbasis ADDIE pada Pembelajaran Tema 5 Cuaca untuk Siswa Kelas III Sekolah Dasar. Jurnal Edutech Undiksha, 9(2), 216–224. https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JEU/index
Jupriyanto, Ulia, N., Sari, Y., & Yustiana, S. (2024). Utilization of manual calculation media in realistic mathematics education to increase students’ learning motivation. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, XI(1), 142–153. https://doi.org/10.30659/pendas
Latifah, N. N. (2019). Pembelajaran Mulatan Lokal Bahasa Jawa dalam Pelaksanaan Kurikulum 2013 di SDN Sambiroto 01 Semarang. JPD: Jurnal Pendidikan Dasar, 10(1), 149–159. https://doi.org/10.21009/JPD.010.15
Launin, S., Nugroho, W., & Setiawan, A. (2022). Pengaruh Media Game Online Wordwall Untuk Meningkatkan Minat Belajar Siswa Kelas IV. JUPEIS: Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 1(3), 216–223. https://doi.org/10.55784/jupeis.Vol1.Iss3.176
Mahyudin, A. (2023). Pengembangan Media Pembelajaran Canva Mata Pelajaran PAI & BP Fase C-Sekolah Dasar. JIDeR: Journal of Instructional and Development Researches, 3(4), 169–177. https://doi.org/10.53621/jider.v3i4.255
Martani, K. D. (2020). Penerapan Media Pembelajaran Digital Book Menggunakan Aplikasi Anyflip Untuk Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Bahasa Indonesia Dalam Mengidentifikasi Unsur Intrinsik Cerita Siswa Kelas 4 SD N Bagusan Kecamatan Parakan Kabupaten Temanggung. JURNAL PENDIDIKAN DAN PROFESI PENDIDIK, 6(1), 65–72. https://doi.org/10.26877/jp3.v6i1.7296
Masrur, M., Ismiyanti, Y., & Sari, Y. (2023). Analisis Peran Guru dalam Mengembangkan Sikap Disiplin Siswa SD Islam Darul Huda Genuksari. Jurnal Pendidikan Sultan Agung, 3(3), 246–252. http://dx.doi.org/10.30659/jp-sa.3.3.246-252
Maulidiana, L. N., Cahyaningtyas, A. P., & Ismiyanti, Y. (n.d.). Development of Digital Interactive Module “E-MOSI”(Elektronik Modul Puisi) for Grade IV Students of Elementary School of Kemala Bhayangkari 02. EduBasic Journal: Jurnal Pendidikan Dasar, 3(2), 137–148. https://ejournal.upi.edu/index.php/edubasic
Mujib, A., & Wijaya, M. R. (2022). STANDAR MUTU PENDIDIKAN, TEMUAN DAN SOLUSI MUTU DI ERANEW NORMAL. RJIEM: ROQOOBA Journal Of Islamic Education Management, 2(1), 1–12. https://doi.org/10.47902/roqoba.v1i1.364
Nadzif, M., Irhasyuarna, Y., Studi Pendidikan IPA, P., Lambung Mangkurat Jl Brigjend Hasan Basri, U., Banjarmasin Utara, K., Banjarmasin, K., & Selatan, K. (2022). Pengembangan Media Pembelajaran Interaktif IPA Berbasis Articulate Storyline Pada Materi Sistem Tata Surya SMP. JUPEIS: Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 1(3), 17–27. https://doi.org/10.24815/jipi.v6i2.24624
Rezeki, S., Andrian, D., Wahyuni, A., & Nurkholisah, H. (2020). The sustainability concept of Riau cultures through development of mathematics learning devices based on Riau folklore at elementary schools. Journal of Physics: Conference Series, 1538(1). https://doi.org/10.1088/1742-6596/1538/1/012066
Rohiyatun, B. (2019). Standar Sarana Prasarana Pendidikan. JURNAL VISIONARY, 7(1), 9–18. https://doi.org/10.33394/vis.v4i1.1974
Rohmah, N. H., Pamungkas, S., & Mustofa, A. (2024). Penerapan Joyful Learning Pada Mata Pelajaran Bahasa Jawa Materi Tembang Dolanan http://repository.stkippacitan.ac.id
Saputri, A. H., Kresnadi, H., Program, K., Pendidikan, S., Sekolah, G., Fkip, D., & Pontianak, U. (n.d.). Penegmbangan Bahan Ajar Muatan Lokal untuk Kelas IV. http://dx.doi.org/10.26418/jppk.v9i7.41235
Sojayapan, C., & Khlaisang, J. (2020). The effect of a flipped classroom with online group investigation on students’ team learning ability. Kasetsart Journal of Social Sciences, 41(1), 28–33. https://doi.org/10.1016/j.kjss.2018.02.003
Sukowati, A., & Subrata, H. (2022). Implementasi Pendidikan Karakter Dalam Pembelajaran Bahasa Jawa. Jurnal Review Pendidikan Dasar, 8(2), 154–160. http://journal.unesa.ac.id/index.php/PD
Suniasih, N. W. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Neoro Sains Berbasisa Inquiri Jurnal Mimbar Ilmu, 24(3), 417–429. https://doi.org/10.23887/mi.v24i3.22542
Zuhdi, A., & Priscylio, G. (2019). Pengembangan Bahan Ajar Fisika Kontekstual. JoTaLP: Journal of Teaching and Learning Physics, 4(1), 50–64. http://journal.uinsgd.ac.id/index.php/jtlp/index
DOI: http://dx.doi.org/10.30659/pendas.11.2.232-250
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar
This work is licensed under a Creative Commons - Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar is published by Elementary School Teacher Education (PGSD), Faculty of Teacher Training and Education (FKIP), Universitas Islam Sultan Agung, in collaboration with Asosiasi Doktor Pendidikan Dasar Indonesia.
Contact us: FKIP Unissula Jl. Raya Kaligawe Km.4 Terboyo Kulon, Genuk, Semarang 50112. Email: jurnalpendas@unissula.ac.id